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Alt 13.03.2004, 12:31
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@Harry: Klasse Beitrag!

Die aktuelle "911 & Porsche World" Nr. 3 ist mal wieder voll auf dem 964er-Trip. Der Associate editor Philip Raby hat selbst einen 964 C4, und jetzt ein Buch geschrieben: "Ultimate Buyers' Guides - Porsche 911 (964) - 1989-1994". Hab's schon bestellt!

Hier noch weitere Zitate aus dem aktuellen Heft:

"But that's purely because, having discovered just how good they can be, how much they have to offer, I wanted to share my good fortune with others. I know that's why associate editor Philip Raby is such an energetic ambassador for the 964-model 911 Carrera. We talk about it a lot, Phil and me, wondering aloud wether we might be in danger of over-icing the cake. But the 964's such a fantastic piece of kit - so practical, so stylish, such good fun, and such great value for money - that we have almost a duty to shout about it from the rooftops."

"Phil examines the pros and cons of half a dozen 964s. I was only half-joking when I suggested to him that far from us paying him, maybe he ought to be paying us."

"The engine starts easily and settles into a tight-sounding idle with an excellent oil pressure."

"On the move, this car is an excellent driver."

"The 964 C4 has that extra confidence in all road conditions."

"My only criticism is a general one for all 964s, in that the ride noise is fairly obstrusive in the cabin, and you feel every bump. In the cruise, at around 60-70mph, the curved-blade cooling fan puts out a wonderfully characteristic whine, reminescent of an aircraft turbofan. I'm sure the Porsche engineers were horrified when they detected it, and the noise has been eliminated in the later 993. but it's one of those little things that make a 964 unique."

Zur letzten Kritik über den "turbolüfterartigen Sound": Als ich 2x den 993 zur Probe gefahren bin, fand ich die Stille dort langweilig. Noch schlimmer war es im Boxster S - ich sehnte mich geradezu nach der haptischen und akustischen Kulisse im 964er, und dem Blick über die "Torpedorohre"... der 964 ist der allerschönste 911er für mich!

Immer wenn ich einen 964 sehe, geht mein Herz auf - wie bei einem Verliebten. Und meiner in amethyst-metallic beamt mich geradezu weg, ich könnte reinbeißen vor Lust! Auch wenn ich in der öffentlichen Meinung fast ausschließlich negative bis häßliche Kommentare für die Farbe meiner DIVA ernte: Ich liebe sie mit dieser Farbe! Ich wollte diese Kombination unbedingt! Ich will keinen langweiligen schwarzen, silbernen oder blauen Porsche wie "man" ihn zu haben hat. Nein! Denn dieses Brombeer-Knallbonbon IST ES einfach. BASTA!
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Gruß, Andreas



2003 911 (996) Carrera 4 Cabriolet
Liquid Power Fraction
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